.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه محدث نوري برگزار شد

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در آستانه شانزدهم آذر در دانشگاه علامه محدث نوري شهرستان نور: 16 آذر ماه از آن دانشجوي ضد نيكسون است، دانشجوي ضد آمريكا و ضد سلطه است.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، هادي ابراهيمي، معاون سياسي امنيتي استاندار در برنامه اي كه بمناسبت 16 آذر ماه در دانشگاه علامه محدث نوري شهرستان نور و با حضور حجت الاسلام پناهيان شكل گرفته بود، به روند تحول تاريخي گفتمان جنبش دانشجويي پرداخت و گفت : جنبش دانشجويي ايران شش موج را سپري كرده كه موج اول آن از ماركسيسم تا ملي گرايي است كه از سالهاي دهة 1310 با تأسيس دانشگاه آغاز و تقريباً در سال هاي 1332 و نقطه عطف آن 16 آذر ماه به اوج مي رسد و تا اوايل دهة 1340 تداوم مي يابد.
وي موج دوم جنبش دانشجويي را از اسلام گرايي تا انقلابي گر كه از حدود سال 1341 با گسترش انجمن هاي اسلامي آغاز و تا سال 1357 با نقطة عطف پيروزي انقلاب اسلامي استمرار دارد.
معاون استاندار مازندران موج سوم جنبش دانشجويي را در خدمت انقلاب در سالهاي 1358 تا 1360 و شامل اشغال لانه جاسوسي و انقلاب فرهنگي دانست.
وي با اشاره به موج چهارم جنبش دانشجويي از سال 1360 و تا انتهاي دهه شصت افزود: در اين مقطع كه شاهد بروز دفتر تحكيم وحدت هستيم به نوعي به شكل گسترده اين تشكل در پيوند با جناهاي سياسي دهه شصت ظهور پيدا مي كند.
هادي ابراهيمي از ليبراليسم تا راديكاليسم را موج پنجم جنبش دانشجويي دانست و افزود : از آغاز سالهاي سازندگي اين موج شروع مي شود و اوج خود را در وقايع دانشگاه 1378 تجربه مي كند و نهايتاً در سالهاي آغازين دهه 1380 جنبه غلبه خود را از دست مي دهد.
وي سالهاي ابتدايي دهه 1380 را كه در آن جنبش دانشجويي با گفتمانهاي عدالت خواهي و جنبش نرم افزاري تحول مي يابد را اشاره كرد و گفت : از گفتمان سازي تا بصيرت افزايي موج ششم جنبش دانشجويي را شكل مي دهد و نقطه اوج آن در حاكميت گفتمان عدالت خواهي در سوم تير 1384 و نيز در وقايع فتنه پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري سال 1388 است.
معاون استاندار مازندران با گرامي داشت شهادت شهيدان رضوي ، بزرگ نيا و قندچي كه در شانزده آذر ماه 1332 در دانشكده فني به خون غلطيدند خاطرنشان كرد : شانزده آذر ماه سال 1332 كه در آن دانشجويان به خاك و خون غلطيدند تقريباً چهار ماه بعد از 28 مرداد همان سال اتفاق افتاده ، يعني بعد از كودتاي 28 مرداد با آن همه اختناق عجيب ، ناگهان به وسيله دانشجويان در دانشگاه تهران يك انفجار در محيط به وجود مي آيد و دانشجويان در اعتراض به نيكسون كه عامل كودتاي 28 مرداد بود در محيط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات مي كنند.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري افزود : شانزده آذر ماه متعلق به دانشجوي ضد نيكسون است، دانشجوي ضد آمريكايي ودانشجوي ضد سلطه است.
هادي ابراهيمي شانزده آذر سال 1332 را نقطه عطف مبارزه دانشجويان پس از كودتاي 28 مرداد خواند و افزود : اين مبارزه سرآغاز مبارزات دانشجويي و سرآغاز بيداري آنان براي دفاع از ارزشهاي اسلامي و ملي شد.
معاون استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنان خود از زاويه نگاه مقام معظم رهبري به تبيين بايسته هاي حركتي جنبش دانشجويي پرداخت و گفت : دانشجو و جنبش دانشجويي به سبب قرار گرفتن در مسير علم و روحيه جواني و منتقد بودن آرمانگرا محسوب مي شود كه اين ويژگي ريشه در كمال گرايي داشته و در مقابل مصلحت گرايي است.
هادي ابراهيمي نقش سازنده ، پيشرو و راهبري جنبش دانشجويي را مهم خواند و افزود : حفظ جايگاه پيشروي اجتماعي بسته به آن است كه دانشجويان و حركتهاي دانشجويي ، تجديد نظر و كاوش مجدد در نقش و جايگاه خود بپردازد و با درك همه جانبه از موقعيت جديد ، به مدل سازي براي حفظ پيشتازي نسل دانشجو دست يابند.
هادي ابراهيمي يكي از ويژگيهايي كه همواره موتور محركه براي پيشتازي جنبش دانشجويي در عرصه اجتماع و عامل اعتماد عمومي است را صفا و سادگي دانشجويان دانست و افزود : اين موضوع از آرمان گرايي و دوري آنان از مراكز قدرت و ثروت نشأت مي گيرد.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در همين بخش افزود : جنبش دانشجويي از آنجا كه به دنبال حرف تازه با استدلال هاي كارآمد است با طرح پرسشهاي نو در حوزه تبيين معرفت ديني جامعه و انديشه هاي ديني موجود كمك كند.
وي به شاخصه تحليل و فعاليت سياسي دانشجويان اشاره كرد و افزود : سياسي بودن دانشجو اين است كه دانشجوي متعهد ، تنها نبايد در محور مسائل فردي و شخصي خود متمركز باشد بلكه بايد از رويدادهاي جامعه و جهان با خبر باشد و با اصول و مباني متطقي و معقول به تحليل حوادث و رويدادهاي جهاني و داخلي بپردازد.
هادي ابراهيمي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري رشد ، پختگي و فهم سياسي دانشجويان را مهم خواند و افزود : دانشجو بايد احساس سياسي داشته باشد ، درك سياسي داشته باشد و اگر اين ويژگي را نداشته باشد دانشجوي زمان خودش نيست و مرد زمان خودش هم نمي باشد.
وي افزود : اگر مردم در زمان امام حسن عليه السلام تحليل سياسي داشتند ، تحت هيچ شرايطي آن امام بزرگوار شكست نمي خورد و چيزي كه فتنه خوارج را هم به وجود آورد و علي عليه السلام را هم مظلوم كرد ، نبودن تحليل سياسي از سوي مردم بود.
معاون استاندار مازندران در بخش پاياني سخنان خود ترويج عدالت خواهي و گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبري را مهم خواهد و افزود : از آنجايي كه عدالت از فطري ترين خواسته هاي دروني انسان است ، دانشجو به عنوان قشري مطرح است كه همواره دغدغه عدالت دارد و اين دغدغه با روحيه مطالبه گري دانشجويي جمع مي شود و موج عظيمي را در كشور بر پا مي كند و انديشه هايي تازه خلق مي كند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.199 seconds.